Problems with Shaman

Faça sua sugestão para o melhoramento do jogo.
kazznodzieja
Mensagens: 5
Registrado em: Qua Abr 03, 2019 4:55 am

Problems with Shaman

Mensagempor kazznodzieja » Ter Abr 16, 2019 5:54 pm

Hello guys. I play Bloodstone since open beta as Shaman and i encoutered some serious problem with this class. I try as hard as i can to catch up with other players, with lvl and gold, but its really hard when you play so underpowered class. Mage can combo anything in seconds, archer is mostly strong in every field, cavaliero is unkillable, just like barba now. Im lvl 24 now, but ive talked with other Xama players with higher lvl and gathered their opinion about this topic.

Most importang thing- summons.
Ok, i understand that 3x wolfang summon was kinda overpowered, but after latest changes this spell became totally useless. Summon is too slow, never on time, almost always stays in place where you summoned it because of bug, his dmg is low(in situation where its only 1 wolfang) and dies almost immediatly after getting agro from any stronger monster, if you won't spend tremendous amount of mana to heal this piece of #$%. I really could spend this skillpoint on something more uselfull, like cure poison for example.
This is what i suggest:
1: Leave cap of 1 summon but increase its overall power, mostly the movement speed and resistances.
Or
2:Decrase the CD of summon a little bit(1-1.5 minute)
Or
3: Make this spell stackable. It looks like the best solution, Xama could exp with one active summon or even without them, but in time of need instant cast all of the stacks could be priceless.

Also:

We could use some mana reduction when you heal summon. On lower lvl Mobs its better to tank it on your own and use bandages, than make summon tank dmg.

As i said before, making possible to heal a summon didnt change much, summons die fast and now we also have to burn much more mana on exp.

The other thing is low this class dmg. I understand that Xama is more like a support role and its not mean to deal high combo dmg, but it should go with lower mana cost. Xama now uses as much mana as mages, but deals half of their dmg. Lowering mana spend for just a little bit could help Shamans gather some gold and dont stay overall behind.

~~
IMO whole Xama dissbalance have to do alot with summon system. Wolfangs could be some uniqe power for this class. Of course i dont want to say that Shaman is completely useless, its have some strong sides, but not as strong as other classes. I hope you will investigate this theard and fix those urgent problems.

Stay cool.

(Portugese version, sorry for quality, its google translate)

Ola pessoal. Eu jogo Bloodstone desde beta aberto como Shaman e eu encontrei algum problema sério com esta classe. Eu tento o máximo que posso para alcançar outros jogadores, com lvl e gold, mas é muito difícil quando você joga com uma classe tão fraca. Mago pode combinar qualquer coisa em segundos, arqueiro é mais forte em todos os campos, cavaliero é imortal, assim como barba agora. Im lvl 24 agora, mas ive conversou com outros jogadores Xama com maior lvl e reuniu sua opiniao sobre este topico.

A maioria das coisas é importante.
Ok, eu entendo que 3x wolfang convocação foi um pouco overpowered, mas após as últimas alterações, este feitiço tornou-se totalmente inútil. Summon é muito lento, nunca no tempo, quase sempre permanece no lugar onde você o convocou por causa de bug, seu dmg é baixo (em situação onde é apenas 1 wolfang) e morre quase imediatamente após receber agro de qualquer monstro mais forte, se você ganhou gaste uma quantidade enorme de mana para curar este pedaço de $ $. Eu realmente poderia gastar este skillpoint em algo mais uselfull, como curar veneno por exemplo.
Isto é o que eu sugiro:
1: Deixe o limite de 1 evocar, mas aumente sua potência total, principalmente a velocidade de movimento e as resistências.
Ou
2: Decrescente o CD de convocação (1-1,5 minuto)
Ou
3: Torne este feitiço empilhável. Parece que a melhor solução, Xama poderia exp com uma convocação ativa ou mesmo sem eles, mas no momento da necessidade instantânea elenco todas as pilhas poderia ser inestimável.

Além disso:

Poderíamos usar alguma redução de mana quando você curar convocar. Em Mobs mais baixos, é melhor tankar por conta própria e usar ataduras, do que fazer invocar dano ao tanque.

Como eu disse antes, tornar possível curar uma convocação não mudou muito, as convocações morrem rápido e agora nós também temos que queimar muito mais mana no exp.

A outra coisa é baixa esta classe dmg. Eu entendo que o Xama é mais como um papel de suporte e não significa lidar com um combo dmg alto, mas ele deve ter um custo de mana menor. Xama agora usa tanto mana quanto magos, mas negocia metade do seu dano. Diminuir o gasto de mana para apenas um pouquinho pode ajudar os Shamans a coletar algum ouro e não ficar para trás.

~~
Todo o desequilíbrio Xama da IMO tem que fazer muito com o sistema convocar. Wolfangs poderia ser algum poder único para essa classe. Claro que não quero dizer que o Xamã é completamente inútil, tem alguns lados fortes, mas não tão fortes quanto as outras classes. Espero que você investigue isso e corrija esses problemas urgentes.

Fique calmo.

lfeesp1
Mensagens: 13
Registrado em: Qua Jan 18, 2017 8:05 am
Localização: Navegantes

Re: Problems with Shaman

Mensagempor lfeesp1 » Ter Abr 16, 2019 9:06 pm

Nice post dude, all if you said is truth, need rebalance in cd our mana coust

detoniks
Mensagens: 55
Registrado em: Dom Mai 14, 2017 12:45 pm
Localização: São paulo

Re: Problems with Shaman

Mensagempor detoniks » Qua Abr 17, 2019 12:45 pm

up

wilczek
Mensagens: 11
Registrado em: Ter Abr 02, 2019 12:03 pm
Localização: Glasgow

Re: Problems with Shaman

Mensagempor wilczek » Qua Abr 17, 2019 4:37 pm

And Staff of Light wtf ? Noting.

UP!

tamaxmus
Site Admin
Mensagens: 763
Registrado em: Qua Dez 07, 2016 11:16 am
Localização: Brazil
Nickname: Goku
Contato:

Re: Problems with Shaman

Mensagempor tamaxmus » Qua Abr 17, 2019 4:45 pm

We will check it.

Thanks for your suggestion.


Voltar para “Sugestões”

Quem está online

Usuários navegando neste fórum: Google [Bot] e 92 visitantes